Норріс виявився сильнішим за Піастрі, Феррарі вразила Гамільтона, викликавши гнів Леклера: підсумки Гран-прі Формули-1 в Угорщині.


Усі готувалися до етапу в Угорщині як до останнього, бо в певному сенсі він таким і є. Хунгароринг приймав останню гонку Формули-1 перед традиційною літньою перервою.

Цей вікенд був наповнений безліччю запитань, але одне з них виділялося особливо: скільки очок матимуть Оскар Піастрі та Ландо Норріс на початок літніх "канікул"? І підсумки Гран-прі Угорщини лише додали інтриги до цього питання.

Неможливо стверджувати, що Гран-прі Туреччини має статус класичного етапу у Формулі-1. Проте за короткий період, протягом якого він входив до календаря, цей турецький етап встиг завоювати симпатії багатьох шанувальників.

Перегони в Істанбул Парку проходили з 2005 по 2011 роки, а потім ще двічі повернулися в 2020 та 2021 роках, щоб підтримати Формулу-1 під час пандемії COVID-19.

І ось через чотири роки організатори етапу заговорили про серйозні наміри повернутися на постійній основі, бажаючи підписати довгостроковий контракт.

Реальною датою для повернення Туреччини можна вважати 2027 рік, коли з календаря зникнуть Зандворт і Барселона. Один із цих вільних слотів може бути зайнятий гонкою в Туреччині.

Феррарі вжила сміливий захід, який суттєво вплине на її майбутнє – Фредерік Вассер підписав нову угоду.

Це серйозна демонстрація підтримки француза, який керує командою третій сезон і готує її до переходу під новий регламент.

Команда вирішила зосередитися на стабільності, відмовившись від чергової зміни керівництва та експериментів. Наприклад, замість того, щоб знову запросити Хорнера чи шукати нового італійця в своїй структурі, вони обрали інший шлях. Чи виявиться цей вибір вдалішім і чи виправдає себе така стратегія, стане зрозуміло наступного року.

Щонайменше наступні півроку ми обходитимемось без регулярних чуток про те, чи перейде Макс Ферстаппен із Ред Булл до Мерседеса, Астон Мартіна чи іншої команди.

Ферстаппен вирішив напередодні заключного етапу перед літнім перепочинком підтвердити, що у сезоні 2026 року виступатиме як гонщик "биків". Час його заяви можна інтерпретувати як реакцію на ймовірне звільнення Крістіана Хорнера або на втрату можливості скористатися опцією покинути команду. Проте, незважаючи на всі обставини, одне залишається незмінним: Макс продовжить свою кар'єру в Red Bull.

Цим повідомленням Ферстаппен надав Джорджу Расселлу всі аргументи для переговорів з командою Мерседес щодо нового контракту. Не випадково британець постійно наголошував, що не має причин для занепокоєння. Тепер цікаво, які умови йому вдасться отримати від Тото Вольффа, який вже півтора року підтримує добрі стосунки з Ферстаппеном.

Це був момент, коли ти не мав можливості відзначити дійсно значне досягнення.

Гонка на Хунгарорингу стала для Макса Ферстаппена ювілейною 200-ю, проведеною за кермом автомобіля Ред Булл. Він лише другий пілот в історії Формули-1, який досяг цього рубежу в рамках однієї команди, поступившись тільки Льюїсу Гамільтону.

Проте угорський етап не обіцяв нідерландцю нічого доброго. Протягом усього вікенду "бики" страждали від нестачі балансу та зчеплення, швидкість була нульовою, а надії на успіх — також ніякі.

Під таким настроєм Макс видав доволі відверту думку: він не вірить у те, що зможе бодай раз ще виграти цього року. Якщо враховувати всі складові, то Ферстаппен має рацію - лише диво може допомогти Ред Булл піднятися на верхню сходинку подіуму у 2025 році.

Якщо згадувати Гран-прі Угорщини у виконанні Макса Ферстаппена, то... Краще його не згадувати. Макса рано покликали на перший піт із надією, що він зможе прорватися вперед на свіжіших шинах.

Але реальність була така, що машині Ферстаппена не вистачало швидкості на прямих, через що він застрявав у трафіку. Як підсумок, фініш лише на одинадцятому місці при старті з восьмого. А за три секунди перед ним фінішував Ліам Лоусон, який завоював очко завдяки стратегії з однією зупинкою.

Головним відкриттям угорського етапу став Астон Мартін, у якого вікенд розпочався із заміни.

Днями Фернандо Алонсо святкував 44-річчя, але в п'ятницю він не зміг вийти на першу практику через проблеми зі спиною. Через пару годин Нандо повернувся в кокпіт, і разом з Ленсом Строллом вони почали дивувати, демонструючи високий темп.

Свою форму представники британської команди підтвердили у кваліфікації, де вони зайняли третій стартовий ряд. Здавалося, що АМ повернув себе в першу частину сезону 2023 року, коли Алонсо регулярно заїжджав на подіум.

Проте це стосувалося лише короткочасних відрізків. На тривалій дистанції ані Алонсо, ані, тим більше, Стролл не змогли скласти гідну конкуренцію Макларенам, Шарлю Леклеру та Джорджу Расселлу. Внаслідок цього в якийсь момент іспанець навіть зібрав свій "паровозик Труллі".

Незважаючи на це, обидва гонщики показали вражаючий виступ: Алонсо закінчив гонку на тому ж місці, з якого стартував, а Стролл поступився лише однією позицією Габріелю Бортолето. Таким чином, команда Астон Мартін здобула 16 очок за один Гран-прі. Це непоганий результат, особливо після невдачі в Бельгії на минулому тижні.

Мало хто очікував, але це сталося - Шарль Леклер завоював поул, свій перший у нинішньому сезоні. Поки напарник продовжує страждати та провалюватися, монегаск витискає максимум із червоного "трактора" Скудерії.

Після завершення кваліфікаційних заїздів Шарль зізнався, що не сподівався на перемогу. Це стало очевидним з його реакції, коли Браян Боцці радісно оголосив несподіване: "Р1".

"Це, напевно, найбільш несподіваний поул, який я коли-небудь отримував. Після третьої практики я не очікував би таких результатів, але після К1 і К2 я дійсно думав, що нам буде важко навіть увійти в топ-5. Тож я дуже радий," - поділився своїми враженнями Леклер після квалі.

З огляду на те, що, як сказав один із журналістів, деякі гонщики називають Хунгароринг "Монако без стін", а Леклер відмінно їздить у Монако, можна було очікувати на диво та на першу перемогу Феррарі в сезоні. Але Скудерія не була б Скудерією, якби вона не провалилася.

Спочатку ситуація виглядала досить обнадійливо: Оскар Піастрі зосередив свою увагу не на суперництві з Леклером, а на боротьбі з Ландо Норрісом. Це було цілком раціонально, адже саме напарник австралійця може стати перешкодою на його шляху до чемпіонства, а не монегаск. Крім того, темп Ferrari на початковому етапі викликав певні надії.

Проте ситуація кардинально змінилася після половини гонки, коли Леклер різко втратив свій темп і почав пропускати суперників. Незабаром до нього під'їхав і обійшов Піастрі, а потім Шарль вступив у бій з Джорджем Расселлом. Пілот Феррарі був настільки розчарований, що почав діяти надто агресивно. Це призвело до отримання 5-секундного штрафу, який, в кінцевому рахунку, не вплинув на результат.

Леклер, стартуючи з поул-позиції, не зміг потрапити на подіум, оскільки Норріс зумів здобути перемогу, здійснивши лише один піт-стоп. Після гонки Шарль прокоментував, що це був їхній єдиний шанс на перемогу у сезоні, який Феррарі не використав.

Виявилося, що агресивна реакція Леклера на свого інженера під час заїзду була абсолютно непотрібною. Лише після завершення гонки з'ясувалося, що з приблизно 40-го кола шасі автомобіля Шарля зазнало пошкоджень, що й призвело до зниження швидкості.

"Я сподівався, що зможемо одержати перемогу. Ми були досить швидкими, незважаючи на те, що наші шини зносилися більше, ніж у Макларена. На момент гонки мені бракувало інформації про стан автомобіля, але тепер я все зрозумів. Я вважав, що проблема полягала в їхньому виборі, але виявилося, що це не так. З 40-го кола у нас почалися труднощі з шасі, і з того моменту я відчував себе лише пасажиром. Я розчарований, але таке вже трапляється у гонках. Не впевнений, чи було можливе інше рішення. Принаймні тепер я знаю, що сталося."

Проте ситуація не стала легшою для будь-кого: Феррарі залишилася без перемоги, Макларен знову здобув дубль, а Леклер ризикує витратити всі свої гроші на психотерапевтів і заспокійливі засоби.

Повернемося до вечора 2 серпня. Шарль Леклер здобуває поул, не підозрюючи, що на нього чекає вже за добу. Обидва гонщики Макларена в повному здивуванні, Ферстаппен вражений, а Хемілтон виглядає розгубленим — всі навколо не можуть зрозуміти, що коїться.

Перші п'ятеро гонщиків поділили всього 0,109 секунди, тоді як відстань у 0,356 секунди, що в інших випадках може забезпечити друге місце, цього разу принесла Ферстаппену лише восьму позицію.

Виявилося, що на Гунгарорингу було створено нову главу в історії гонок. Різниця в часі між Леклером та Ісаком Хаджаром, які зайняли перше і десяте місця відповідно, стала найменшою для Топ-10 в усій історії Формули-1.

"Мені б хотілося, щоб це зробив саме я. Можна мріяти про перемоги під будь-яким номером, але виграти 200-ту гонку для Макларена - це велике досягнення".

З такими висловлюваннями Ландо Норріс налаштовувався на кваліфікацію Гран-прі Угорщини. Перемога на трасі Хунгароринг стала б для команди з Вокінга знаковою, адже це була б їхня 200-та перемога в історії виступів у Формулі-1.

Результати квалі свідчили про те, що реалізувати свої плани Ландо буде непросто. По-перше, на старті його випереджуватиме Піастрі, а по-друге, Леклер зайняв поул-позицію, тоді як він сам розташувався на третьому місці. Крім того, Норріс не вдався з першим стартом: він втратив позицію на користь Расселла та ледь не опинився ще нижче в стартовій решітці.

На допомогу прийшов "помаранчевий" болід і стратегія з однією зупинкою, завдяки чому Норріс виконав задумане і став автором 200-ї перемоги Макларена у Формулі-1. Ще й відставання в особистому заліку скоротив до дев'яти очок - суцільний позитив.

Феррарі вже давно стала основним джерелом мемів у світі Формули-1, тому її часті помилки та невдачі більше нікого не здивують.

Вражає, як італійська команда без зусиль справляється з чемпіонами, які вже здобули свої титули. Першим, хто став жертвою червоного "відра", був Фернандо Алонсо, далі естафету підхопив Себастьян Феттель. Тепер же до цього списку приєднався Льюїс Хемілтон, який поступився всього за 14 етапів.

Апогеєм стала кваліфікація Гран-прі Угорщини, в якій Хемілтон не зміг вийти з другого сегмента. Спілкуючись із пресою, сер Льюїс уже з явним відчаєм запропонував звільнити його від цього вантажу і посадити на його місце когось іншого.

Кожного разу я відчуваю, що причина невдач у мені. Я абсолютно безпорадний. Команда не має жодних труднощів — ви ж бачили, що другий автомобіль зайняв поул. Виходить, їм, напевно, слід переглянути склад гонщиків.

Хемілтон уже не вперше показує подібний настрій, але в Угорщині його вигляд і звучання нагадували, що він, можливо, шкодує про вибір червоного комбінезона. Здавалося, що йому справді хочеться втекти якомога далі від Маранелло.

Але на кваліфікації страждання семиразового чемпіона світу не закінчилися. Зважаючи на обрану стратегію (один піт-стоп і старт на харді), Хемілтону довелося мучитися ще й у перегонах. У підсумку, опинившись круговим, Льюїс фінішував дванадцятим, на тій самій позиції, з якої й стартував.

Після завершення змагання британця запитали про його висловлювання щодо необхідності заміни його на іншого пілота.

"У тебе є відчуття. І часом ти говориш те, що думаєш, ось і все. Скажімо так, за лаштунками, на задньому плані, зараз багато чого відбувається, що я б, скажімо так, не назвав чимось хорошим. При цьому я можу сказати, що не розгубив любові до перегонів, я, як і раніше, люблю їх".

Такі слова Хема не налаштовують на позитив від слова зовсім. Адже ми навіть не знаємо і поняття не маємо, що саме там відбувається.

Related posts