Новий Піастрі на горизонті та остання можливість для Ферстаппена: огляд Гран-прі США.
Після не надто насиченого подіями, але надзвичайно захоплюючого за результатами Гран-прі Сінгапуру, Формула-1 вирушає до США, де продовжиться запекла боротьба за титул світового чемпіона, що набирає все більше драматизму.
Чемпіон вирішив розібратися з головними інтригами та цікавинками напередодні 19 гонки сезону, що відбудеться в Остіні, штаті Техас, вже цими вихідними.
Перший етап автоперегонів у США був проведений у 1908 році в Саванні, штат Джорджія, і носив назву American Grand Prize. Починаючи з 1959 року, ця гонка стала частиною чемпіонату Формули-1.
Уже вчетверте поспіль престижний етап відбувається на трасі "Америк", що була зведена у 2012 році спеціально для змагань Формули-1. Це гоночне кільце стало результатом роботи одного з найвідоміших архітекторів сучасних трас - німця Германа Тільке, який здобув популярність завдяки своєму інноваційного підходу до проєктування.
Формула-1 вперше завітала до Техасу в 2012 році, що стало знаковою подією, адже це було повернення "королівських перегонів" до США після останнього етапу, проведеного в Індіанаполісі в 2007 році. Новий автодром "Америк" викликав небачений інтерес серед фанатів.
Це останній "свіжий" автодром, де Міхаель Шумахер, знаний як "Червоний Барон", встиг завершити гонку перед завершенням своєї кар'єри. Водночас, саме на цьому треку інша ікона автоспорту, Кімі Райкконен, відсвяткував свою останню перемогу у професійній кар'єрі.
Найбільше перемог на Гран-прі США (не враховуючи ГП-Маямі та Лас Вегаса) в межах "королівських перегонів" має пілот Мерседеса Льюїс Гамільтон - 6.
Сер Льюїс зміг відзначитися перемогами як на Індіанаполісі, так і на трасі Америк, тоді як другий у списку за кількістю досягнень, Міхаель Шумахер, вигравав лише на автодромі, що приймає знаменитий заїзд Інді-500, зокрема, п’ять разів, з яких чотири перемоги були здобуті підряд.
У Сінгапурі панує рівновага між командами: Мерседес, Феррарі та Ред Булл здобули по 4 перемоги. Макларен, маючи дві перемоги, має шанс наблизитися до цього результату вже в гонці 2025 року.
Довжина цієї траси досягає 4,927 км і включає в себе 19 поворотів. Гонка зазвичай триває приблизно дві години, що робить її одним із найскладніших етапів у календарі сезону.
Унікальною рисою траси Марина Бей є її вузькі вуличні коридори, численні 90-градусні повороти та постійні зміни швидкості. Пілоти проходять 62 кола за жарких і вологих умов, під яскравим штучним освітленням, що перетворює гонку в Сінгапурі на одну з найважчих фізично усього сезону.
Основні секції траси: перший шикен після стартового прямого відрізка, ряд швидких поворотів поблизу готелю Fullerton, а також ділянки вздовж Marina Bay Sands. У 2023 році конфігурацію було змінено — повільну серію поворотів 16-19 замінили на пряму, що збільшило можливості для обгонів.
Минулого року на етапі гонок у Сінгапурі колишній пілот команди Рейсінг Буллз Даніель Ріккардо встановив рекордний час - 1:34,486.
Постачальник гуми Pirelli не внесла жодних змін з минулого року щодо складів для сухої погоди на трасі Марина Бей: C3 - жорсткий, C4 - середній і C5 - м'який.
Середні та жорсткі шини, безперечно, стануть оптимальним варіантом для участі у гонках.
Перетворення, які були реалізовані в конфігурації траси кілька років тому, призвели до того, що обгони стали трохи простішими, хоча, безумовно, обійти іншу машину все ще залишається не з легких завдань.
Отже, можливість використання значної відмінності в характеристиках між відносно свіжими м'якими шинами та середніми або твердими, які вже пройшли багато кіл, може стати важливим чинником, який слід врахувати, - зазначає компанія Pirelli.
Перетворення, які були реалізовані в конфігурації траси кілька років тому, призвели до того, що обгони стали трохи простішими, хоча, безумовно, обійти іншу машину все ще залишається не з легких завдань.
Отже, можливість використання значної відмінності в характеристиках між відносно свіжими м'якими шинами та середніми або твердими, які вже пройшли багато кіл, може стати важливим чинником, який слід врахувати, - зазначає компанія Pirelli.
Безумовно, стратегія з одним піт-стопом залишиться в пріоритеті, як і в минулому сезоні. Якщо погода на трасі буде сухою, то основною тактикою стане комбінація мідіум-хард.
Щодо погодних умов, ситуація виглядає досить захоплююче. Вчора в Сінгапурі пройшли сильні дощі, а на вихідних прогнозують подальші опади. Проте залишається питання, чи вплинуть вони на трасу під час етапу Формули-1 — як завжди, це залишається загадкою.
Але звичайно погода не головна інтрига, хоча вона може додати перчинки в гонку 2025 року.
Макс Ферстаппен відзначився двома тріумфами в трьох гонках після відновлення сезону Формули-1 після літньої паузи.
Тепер багато шанувальників "королеви автоспорту" знову вважають нідерландця серйозним кандидатом на титул чемпіона. І ось, чотирикратний світовий чемпіон прибуде на трек, де ще не зміг відсвяткувати жодну перемогу.
Ба більше, минулого сезону, коли Ферстаппен приїхав другим у Сінгапурі, а Норріс здобув перемогу, відставання від лідера склало 20 секунд!
У 2024 році Ландо на кваліфікаціях випереджав свого напарника на пів секунди, проте Піастрі довів, що здатен обходити британця на треках, які йому підходять.
Навіть не хочеться згадувати про потенційні досягнення Феррарі на трасі з повільними поворотами, адже справжня інтрига в боротьбі за титул буде розгортатися на автодромі Марина Бей, де змагатимуться один представник Ред Булл та два гонщика Макларен.
Важко повірити, що Макс Ферстаппен зробить чергове диво і виграє третю гонку поспіль, але в разі дощової гонки саме нідерландець, на нашу думку, стане фаворитом.
Погодні умови можуть суттєво вплинути на шанси нідерландця здобути п’ятий титул або ж, навпаки, зруйнувати всі сподівання. Тому ми з нетерпінням очікуємо на черговий дощовий Гран-прі Сінгапуру, де знову розгорнеться запекла боротьба між лідерами.
Телеканал Setanta Sports Ukraine+ транслюватиме в Україні пряму трансляцію кваліфікаційних заїздів та самої гонки Гран-прі Сінгапуру.